Skandinavia,  SLADDER

Sofie Karlstad felt av FIM – nå svarer hun på kritikken

Norisma og influencer Sofie Karlstad ble tidligere denne uken felt i FIM (fagutvalget for influencermarkedsføring), for sin reklamekampanje for Sunny Bears Betakaroten. Bakgrunnen for klagen er at Sofie skaper kroppspress ved å være lettkledd på bildene. 

Svarer på kritikken – “kynisk, og bodyshaming av et type utseende”

I videoen under svarer Sofie på kritikken. Kort oppsummert sier hun seg ikke enig i fellelsen. Hun kritisere også FIM for å være kynisk mot influencer-bransjen i sin helhet, og påstår at FIM prøver å sette kjepper i hjulene for blant annet henne og flere andre influensere ved å spre slike saker til mediene. Hun ytrer også at hun synes det er urettferdig at noen får lov til å vise kropp og andre ikke. 

“Det er bodyshaming av et type utseende” – ytrer Sofie. Dette sier flere på Jodel seg enig i.

 

 

Har blitt felt av FIM tidligere – la seg flat

Det er ikke første gangen Sofie blir felt av fagutvalget for influencermarkedføring. Hun ble også felt for sin kampanje sammen med protein.no. Her ble hun felt på bakgrunn av hennes uttale om at proteinpulveret var fettforbrennende. 

Sofie, som ikke hadde noen intensjon om å skape kroppspress eller fremme et slankende middel, la seg helt flat når hun ble kjent med den første dommen hun fikk av FIM. Dette er ikke tilfellet nå, som Sofie gjorde helt tydelig på sin instagram story i kveld. 

Jodel reagerer – flere tar Sofies parti 

Flere på Jodel reagerer på at dommen fra FIM er for streng, da det å være lettkledd på bilder hvor man skal fremme brunfarge ikke er helt unaturlig. Les kommentarene i jodel-tråden under. 

Les også: Sofie og Mikkel (Mio) – er de kjærester?

 

Hva synes du om saken? 

Legg igjen en kommentar og fortell oss hva du synes. 

Husk å følge oss på Instagram 🔥

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *