LIVSSTIL,  Mat og kosthold

En god proteinrik havregrøt

Er du sulten på et godt, sunt og proteinrikt måltid, er denne havregrøten perfekt for deg! Denne havregrøten passer til en god frokost eller et måltid før du stikker på trening. Ikke bare er den lett å lage, men den er også proppfull av viktige næringsstoffer som gir deg masse energi i lang tid, og ikke minst inneholder den masse proteiner som er viktig for deg som ønsker å bli sterkere.

Fremgangsmåte:
  1. Mål opp 1 dl havregryn og hell det opp i en kjele
  2. Ta en scoop med proteinpulver opp i kjelen med havregrynet
  3. Videre tar du 3 teskjeer med kanel, du velger selv hvor sterk du vil ha den, er du glad i kanel kan du gjerne ta litt mer. Hell dette opp i kjelen
  4. Til slutt heller du opp i 2,5 dl melk og rører rundt
  5. Ha på middels høy varme og rør rundt hele tiden, slik det ikke brenner seg fast i bunnen
  6. Etter et par minutter begynner den å bli ferdig, men er grøten for tykk heller du opp i mer melk, er grøten for tynn heller du opp i mer havregryn
  7. Hell grøten videre opp i en skål og topp den gjerne med noen bær
  8. Bon appétit!

♥︎ Tips: vanilje eller nøytral proteinpulver anbefales

♥︎ Tips: frosne blåbær anbefales 

 
 

Har du smakt havregrøten vår? Legg igjen en kommentar og fortell oss hva du synes!

Gjerne følg oss på Instagram 🌸 

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *